-  Barkley R. A., Robin A. L. (2010), Zbuntowany nastolatek. 10 kroków do rozwiązania problemów i odbudowania relacji. Helien Wydawnictwo.

-  Cramer B. (2003), Pierwsze dwa lata. Co dzieje się między matką, ojcem i dzieckiem. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

-  Furman E., (2007), Jak wspierać dziecko w rozwoju. Podręcznik psychoanalizy dla rodziców. Warszawa: Jacek Santorski &Co Agencja Wydawnicza.

-  Grochola K., Wiśniewski A. (2006), Gry i zabawy małżeńskie i pozamałżeńskie. Warszawa: Wydawnictwo Autorskie S.C.

-  Hart A.D. (2006), Rozwód. Jak ratować dzieci. Poznań: W drodze.

-  Hayman S.(2010), Wychowujemy nastolatka czyli jak być mądrym i kochającym rodzicem.

-  Jage W. (2007), Jak uchronić dziecko przed skutkami rozwodu rodziców. Poradnik dla rodziców. Kraków: Wydawnictwo WAM.

-  Jankowska A. (2009), Jak wychować przedszkolaka. Bielsko Biała: Wydawnictwo Dragon.

-  Terakowska D., Bomba J. (2003), Być rodziną czyli jak budować dobre życie swoje i swoich dzieci. 1. Kraków: Wydawnictwo Literacki.

-  Terakowska D., Bomba J. (2003), Być rodziną czyli jak zmieniamy się przez całe życie. 2. Kraków: Wydawnictwo Literackie.

-  Wallerstein J.S., Blakeslee S. (2005), Rozwód a co z dziećmi? Poznań: Zysk i Spółka

-  Weil G., Manden D., (2010), Wychowaj szczęśliwe dziecko. Praktyczne porady dla rodziców. Seria wydawnicza Samo Sedno.

 

-  Kotowska K. Jeż (2002), Warszawa: Wydawnictwo Egmont Polska (książka o adopcji).

-  Tomaszewska J., Kołyszko W. (2011), Garść radości, szczypta złości. Mnóstwo zabawnych ćwiczeń z uczuciami. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

-  Zubrzycka E. (2008), Jak pomyśle, tak zrobię. Gdańsk: Gdański Wydawnictwo Psychologiczne.

-  Zubrzycka E. (2009), Po co się złościć? Gdańsk: Gdański Wydawnictwo Psychologiczne.

-  Zubrzycka E. (2009), Będziemy mieli drugie dziecko! Magia serca i miłości. Gdańsk: Gdański Wydawnictwo Psychologiczne.

-  Zubrzycka E. (2009), Chcę mieć przyjaciela. O dziewczynce, która chciała zaprzyjaźnić się z krokodylem. Gdańsk: Gdański Wydawnictwo Psychologiczne

 

-  Beattie M. (2003) Koniec współuzależnienia. Poznań: Media Rodzina.

-  Bring O., Quasebarth A., Saltuari P. (2005), Otwartość sprzymierzeńcem miłości. Rozmowy we  dwoje i ustawienia rodzin. Wrocław: Wydawnictwo SURSUM.

-  Coney S. R. (2006) 7 nawyków skutecznego działania. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.

-  McKay M., Davis M.,Fanning P. (2004), Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

 

-  Arn B., Judith B.(2010) Pokonać lęki i fobie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

-  Burns D.D., Radość życia czyli jak zwyciężyć depresję. Poznań: Zysk i Spółka.

-  Co lekarz radzi. Depresja. Opracowanie zbiorowe (2006) Warszawa: Świat Książki

-  Fast J. A., Preston J. D. (2010), 50 strategii radzenia sobie z depresją. Poradnik praktyczny.

-  Hart A.D., Hart – Weber C. (2007), Depresja nastolatka. Poznań: W drodze.

-  Johanstone M. (2010), Mój czarny pies. Depresja. Poznań: Media Rodzina.

-  Johanstone A. M. (2010), Życie pod psem, które wabi się depresja. Poznań: Media Rodzina.

-  Lemańska Wanda (2005), O sile pozytywnych emocji. Warszawa: WSiP. Warszawa Klub dla Ciebie.

 

- Nie skupiaj się na swoich brakach, zastanów się jakie masz pozytywne cechy. Pamiętaj, że każda osoba ma zalety i wady.

- Traktuj siebie z wyrozumiałością. Jeśli coś ci się nie uda, daj sobie prawo do błędu. Porażki są jednym ze sposobów uczenia się. Dzięki nim dowiadujesz się, co możesz zrobić lepiej. Pamiętaj nie można być dobrym we wszystkim

- Zadbaj o czas dla siebie. Spędź go na czynnościach, które sprawiają ci przyjemność.

- Znajdź aktywność fizyczną, która sprawia ci radość. Ruch jest źródłem zadowolenia
i uwalnia od napięć dnia codziennego.

- Zadbaj o swoje otoczenie. Spraw, aby miejsce w którym mieszkasz lub pracujesz było dla ciebie przyjemne.

- Zaangażuj się w relacje z innymi. Pomagaj innym, dziel się swoim doświadczeniem. Uśmiechaj się do innych.

- Zidentyfikuj negatywne myśli i zamień je na bardziej realistyczne. Negatywne myśli o sobie samym i o własnym życiu są zazwyczaj przyczyną przygnębienia oraz poczucia małej wartości.

- Zidentyfikuj przyczynę swojego złego samopoczucia i nazwij emocje, które ci towarzyszą. Zastanów się co możesz zrobić z przyczynami złego samopoczucia.

- Pod koniec dnia pomysł o miłych chwilach i rzeczach, które spotkały cię tego dnia